Vyprávění provází lidstvo odnepaměti. Ty nejkrásnější příběhy žijí stovky let a budoucím generacím zanechávají důležité zprávy: Takhle jsme pracovali, tímhle se bavili, toto byl náš svět. Podobné úvahy běžely hlavou Ondřeji Snížkovi, když jednoho dne štípal na chalupě dříví. A tak marketingový ředitel přišel s nápadem 30 příběhů k 30 letům společnosti MATRIX. Nejen ty ale naplňují jeho pracovní a soukromý život…
Začněme onou třicítkou. Co všechno se k jejímu připomenutí chystá?
Tu první, nosnou myšlenku příběhů jsme rozvinuli do několika aktivit. Rozhovory, články, zdravice, odpovědi zaměstnanců, fotky i časovou osu zahrneme do knížky. Příběhy zároveň představíme veřejnosti na speciálním webu. O lidech a produktech holdingu natáčíme také dokument – v létě plánujeme uspořádat velkou akci pro zaměstnance, na které bude mít premiéru. Čeká nás i velká VIP akce, a to přesně 11. prosince, v předvečer třicetiletého výročí založení společnosti MATRIX.
Proč je vlastně dobré věnovat výročí firmy takovou pozornost?
Pan generální ředitel si zakládá na tradicích a je hrdý, že pro MATRIX pořád pracuje dost lidí, kteří jsou v něm dvacet, pětadvacet i těch třicet let. Takto chce za celou společnost jim i všem ostatním poděkovat. Má to i další rozměr. MATRIX je už opravdu velký, přesto se o něm, dle mého mínění, málo ví. Teď máme výbornou příležitost, jak jeho „píár“ pozvednout. A v neposlední řadě si tím chystáme půdu pro nový
a prozatím největší projekt v dějinách firmy, a to MATRIX House. Děláme si dobré jméno, ukazujeme veřejnosti, budoucím zákazníkům, kdo jsme, z čeho vycházíme a kam jdeme.
To jste asi nedali dohromady za týden.
To tedy ne. Třicet let jsme začali řešit na konci loňského léta s tím, že první aktivity byly naplánovány hned od prvního ledna 2021. Všechno zpozdil covid, nemělo smysl něco pořádat, když se lidé nemohli scházet. Takže jsme se rozhodli všechno odstartovat v létě. A až do příštího léta se tomuto tématu věnovat.
Kdo byl či je součástí realizačního týmu?
No, snad to nebude znít divně, ale hlavně já. Naštěstí můžu spolupracovat s externí agenturou, některé věci řeším s vedením firmy a jednotlivými divizemi. A nedávno se podařilo rozšířit marketingový tým o nového kolegu, který se rychle zapracoval a bude zdatnou posilou.
A teď mi řekněte: K čemu ten marketing holdingu MATRIX je?
Jednou z hlavních rolí marketéra je přinášet firmě zisk. Tím, že má přehled o trhu, že prezentuje pozitivní obraz značky, že propaguje produkty i služby. Přivádí zákazníky, protože ví, kde je hledat, a ví, co potřebují. Plus v krizových situacích kryje firmě záda. Marketing je neustálá spolupráce
a komunikace.
Není to ale taky „pojídač“ zisků?
Nedávno jsme o tom mluvili s finančním ředitelem. Říkal doslova: Všechny otravuješ, oni vědí, že když se objevíš, budou mít další práci, ale nevidí ten přínos. Když od nich ale budu mít dost informací, dokážu s nimi pracovat, dokážu je dostat mezi cílovou skupinu, lidi tak začnou víc nakupovat okna, víc utratí v e-shopu Dřevocentra, víc jich navštíví Studánku. A divize tak budou mít vyšší obrat, větší prémie. Marketing musí být provázaný s obchodem, bez něj je samozřejmě mrtvý.
Je možné jeho výsledky měřit?
Celých pět let, co tady dělám marketingového ředitele, systém vyhodnocování buduju. Firma a její lidé potřebují vidět, co jsme udělali, kolik nás to stálo peněz
a kolik objednávek a prodaného zboží nebo služeb to přineslo. Takže ano, výsledky jsou měřitelné.
MATRIX má několik divizí, každá potřebuje zvláštní přístup?
Jistě. Nemáme jednoho univerzálního zákazníka. Kdo pojede s dětmi do wellness přeci nemusí být kutil, co potřebuje prkna na terasu nebo majitel auta s propadlou technickou. V tom je MATRIX složitý, ale zároveň plný výzev. A to mě baví. Oddělení marketingu vzniklo až mým příchodem, je velmi mladé. Podařilo se rozjet spoustu věcí, jako třeba revitalizovat MATRIX Info, probudit sociální sítě…, ale pořád jsme tak na třiceti procentech možného.
Takže oslavami 30 let zdaleka nic nekončí.
Myslím, že jsou před námi další velké úkoly. Začínáme budovat funkční oddělení, které umožní MATRIX ještě lépe prezentovat jako celek. To je ostatně taky jeden z důležitých záměrů našeho marketingu. Ještě nedávno komunikovala každá divize zvlášť a odlišně. Přišel čas je propojovat a vyslat k zákazníkům jasnou zprávu: MATRIX je silná firma, která se opírá o několik top divizí, zaměstnává špičkové profíky a dokáže velké věci.

Málokterá otázka vyvede Ondřeje Snížka z konceptu. Kromě snad jediné – jak odpočívá. Táta dvou synů tvrdí, že „správný markeťák na práci myslí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu“, takže naprostý relax si dopřeje jednou za rok u moře. „Vypnu telefon, nekoukám na maily, nic neřeším. Jsem s rodinou. A po návratu do toho zase vletím rovnýma nohama,“ směje se.
Třebešov 1
516 01
Rychnov nad Kněžnou
IČ: 25947672
DIČ: CZ 25947672
Tel.: +420 494384593
Fax: +420 494384604