Palubky, OSB desky a v létě modřínové terasy z produkce společnosti MATRIX – to je nejžádanější sortiment, pro jaký si do poboček DŘEVOCENTRUM CZ jezdí zákazníci z celé České republiky. Ty moravské má na starost Martin Šimíček. „Pokud jednám se zákazníkem, snažím se udělat maximum, aby od nás odcházel spokojen,“ říká obchodní manažer.
Jste kutil?
Ano, mám kutilské srdce, i když mi na něj nyní moc času nezbývá. Naposledy jsem ale postavil malou saunu, položil terasu a vyrobil lavičky.
Předpokládám, že materiál jste pořídil v DŘEVOCENTRU.
Jak jinak! Vždy prodávám dřevěný materiál takový, který bych si pro určitý typ použití koupil sám.
Čím si vás dřevo získalo? A čím obchod?
Jako malý kluk jsem jezdil s rodiči do Nízkého Jeseníku na chatu uprostřed lesů. Tam jsem se seznamoval s lesem a dřevem jako surovinou ke zpracování. K obchodu jsem se poprvé dostal po ukončení vysoké školy, kdy jsem nastoupil na pozici mistra ve výrobě dřevěných palet. Tehdy jsem si osvojil poučku: Každé zboží má svého zákazníka a svou cenu.
Kdo jsou tedy zákazníci DŘEVOCENTRA?
Vzhledem k tomu, že momentálně máme patnáct poboček po celé republice
a patříme do TOP 5 tuzemských obchodních společností s výrobky ze dřeva, nakupují u nás všichni, kdo potřebují kvalitní materiál a špičkové služby. Jsou to tedy jak podnikatelé, tak lidé, kteří si svépomocí vyrábějí cokoli ze dřeva. Od podlah a obložení přes kuchyňské linky a nábytek až po pergoly, altánky a podobně. Najdou u nás i nátěrové hmoty a chemii, spojovací materiál, poskytujeme formátování na míru, impregnaci nebo třeba olepování hran.
S kým nejčastěji jedná obchodní manažer?
Ze své pozice jednám obvykle s majiteli malých firem a živnostníky, a to o dlouho- dobé spolupráci. Nemohu zapomenout ani na naše dodavatele, se kterými prohlubujeme firemní vztahy a jednáme o cenách dodávaného materiálu.
Obchod není nakonec nic víc, než kupa lidských vztahů, tvrdil americký obchodník Lee Lacocca.
S tím souhlasím, na osobních a obchodních vztazích se pracuje dlouhodobě, těžko se budují a rychle se nevhodným jednáním zničí. Vždycky se snažím jednat upřímně tak, abychom se mohli opět setkat s úsměvem.
Na koho nebo na co se spoléháte, kdo vám „kryje záda“?
Osobně se spoléhám na všechny zaměstnance, kteří u nás pracují. Tímto bych jim chtěl poděkovat za dosavadní spolu- práci, vytrvalost a dobrou náladu, kterou přenášejí na naši společnost. Současně chci poděkovat také ředitelům, pod který- mi jsem pracoval a pracuji. Bez jejich důvěry v zaměstnance bychom těžko postupovali dopředu.
Kterými zaměstnaneckými pozicemi jste sám prošel?
Pro DŘEVOCENTRUM pracuji 14 let. Dříve to byla samostatná firma, v roce 2013 se stala součástí společnosti MATRIX. Začínal jsem jako obchodní zástupce ve Velké Bystřici. Tam jsem se seznamoval se sortimentem na skladě, jednal se zákazníky, navrhoval reklamní kampaně. Po třech letech jsem přešel na pozici centrálního nákupu a zajišťoval nákup pro celou společnost. Jak se firma zvětšovala, byl jsem pověřen řízením oblasti Morava, kde jsem do současnosti.
Jak vzpomínáte na přechod firmy pod křídla společnosti MATRIX?
Rok poté, co jsme přešli pod MATRIX, došlo k finanční a personální stabilizaci, následně dynamickému rozvoji. MATRIX pro nás vždy byl jistotou silného a zkušené- ho partnera. Zpětně mohu konstatovat, že jeho vstup do DŘEVOCENTRA vedl k rozvoji společnosti a posunu mezi největší firmy svého druhu. Považuji to za velký úspěch.
V té době jste se stal obchodním manažerem pro Moravu?
Ano. Tato pozice byla vytvořena na podporu prodejních skladů. A protože jsem z Olomouce se znalostí moravských skladů – padla volba na mě. Díky práci jsem se naučil odhadnout charakter lidí a předpovídat vývoj na trhu. Pokud jednám se zákazníkem, snažím se udělat maximum, aby odcházel spokojen.
Nosíte si práci domů?
Nechci, ale občas musím. Pokud je člověk na prodejních skladech, pak mu doba strávená na cestě tam a zpět prostě chybí. Nejlíp si pak odpočinu, když vypnu telefon a strávím čas se svojí rodinou.

„Chovej se k lidem tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě,“ odpovídá Martin Šimíček na otázku, čím se v životě řídí. Jako týmový hráč a zapálený fotbalista velmi oceňuje všechny aktivity pomáhající stmelit pracovní kolektiv. „Každoročně se snažíme zúčastnit MATRIX Cupu, tým skládáme ze zaměstnanců pracujících po celé republice. Na hřišti si nic nedarujeme a po fotbale rozebereme v přátelské atmosféře všechno ostatní,“ říká s tím, že dobrá nálada je v práci i soukromí nadmíru důležitá.
Třebešov 1
516 01
Rychnov nad Kněžnou
IČ: 25947672
DIČ: CZ 25947672
Tel.: +420 494384593
Fax: +420 494384604